Huur betalen

U mag zelf bepalen hoe u uw huur betaalt, zolang u maar op tijd betaalt. Automatische incasso is het makkelijkste: dan hoeft u nergens meer aan te denken. Kunt u de huur niet in een keer of niet op tijd betalen? Wacht dan niet en neem zo snel mogelijk contact met ons op.

Naast de huur brengen wij soms nog een aantal andere kosten bij u in rekening. Bijvoorbeeld servicekosten en warmtekosten. U betaalt hiervoor elke maand een voorschot. Aan het einde van het jaar kijken we hoeveel u totaal heeft betaald. Dat vergelijken we met de kosten voor service of warmte. Soms krijgt u dan geld terug of vragen we u om geld terug te betalen. U ontvangt hiervan een afrekening.

Veel gevraagd over Huur betalen

Wanneer schrijven jullie de huur automatisch af?

Algemeen

Wij schrijven de huur rond de 5e dag van de maand van uw rekening af. Soms doen we dat iets eerder of iets later, bijvoorbeeld omdat de 5e op een feestdag of in het weekend valt.

Ik heb te veel huur betaald. Hoe krijg ik dit terug?

Algemeen

Neem hiervoor contact met ons op. Wij kijken uw betaling dan na en maken het voor u in orde.

Ik ontvang mijn uitkering/salaris na de 1e van de maand. Mag ik de huur later betalen?

Algemeen

De huur moet altijd voor de 1e dag van de maand bij ons binnen zijn. Als u uw salaris of uitkering later krijgt, dan moet u hier rekening mee houden. U betaalt uw huur van februari dan bijvoorbeeld met het salaris of de uitkering die u begin januari ontvangt. Lukt dat echt niet? Neem dan contact met ons op om een betalingsregeling af te spreken.

Kan ik de huur contant betalen?

Algemeen

Nee, contant betalen is niet mogelijk. U kunt betalen via automatische incasso of via iDEAL.

Mag ik een paar maanden huur vooruitbetalen?

Algemeen

Ja, dat kan. Zorg er dan voor dat u bij uw overboeking aangeeft om welke maanden het gaat. Betaalt u met automatische incasso? Dan moet u deze wel (tijdelijk) stopzetten.

Mijn huurbetaling is niet goed gegaan (gestorneerd). Wat kan ik doen?

Algemeen

Als u uw huur niet op tijd betaalt dan ontvangt u een betalingsherinnering. Hierin staat hoe u de huur alsnog kunt betalen. 

Wanneer moet ik mijn huur betalen?

Algemeen

De huur moet voor de 1e dag van de maand bij ons binnen zijn. U betaalt de huur altijd vooruit. Dus de huur van januari betaalt u vóór 31 december.

Hoe stop ik mijn automatische incasso?

Algemeen

.

Stayinc

Stuur een e-mail naar info@stayinc.nl. Geef ons de volgende informatie:

  • Uw naam en adres
  • Het bedrag dat u maandelijks betaalt
  • De IBAN en de naam/namen van de rekeninghouder(s)
  • Per wanneer u de incasso stop wilt zetten 

U kunt uw automatische incasso ook per post stopzetten. Stuur bovenstaande informatie met uw handtekening dan per brief naar Postbus 1234, 5602 BE Eindhoven.

Als wij uw verzoek voor de 15e van de maand verwerken, dan gaat de wijziging de eerstvolgende maand in. Anders duurt het nog een maand langer.

Ik heb net het keuzeformulier betaalwijze ingeleverd. Vanaf wanneer schrijven jullie de huur automatisch af?

Algemeen

.

Stayinc

Is het keuzeformulier betaalwijze voor de 15e van de maand bij ons binnen? Dan start de automatische incasso de volgende maand al. Ontvangen wij uw machtiging na de 15e? Dan start de automatische incasso een maand later.

Hoe geef ik mijn nieuwe IBAN aan jullie door?

Algemeen

.

Stayinc

Betaalt u de huur met een automatische incasso? Vul het keuzeformulier betaalwijze (opnieuw) in en stuur het op.

Betaalt u via iDEAL of maakt u zelf de huur over? Geef dan uw nieuwe bankrekeningnummer aan ons door via info@stayinc.nl of via 040 220 28 00. Vermeld uw naam en adres, uw oude IBAN en uw nieuwe IBAN, en de naam of namen van de rekeninghouder(s).

Op welke manieren kan ik de huur betalen?

Algemeen

.

Stayinc

Wij raden u aan om de huur te betalen via automatisch incasso. Dan hoeft u zelf niets te doen. U kunt de huur ook betalen via iDEAL, dan ontvangt u elke maand een betaalverzoek per e-mail. Dit regelt u via keuzeformulier betaalwijze. Print het formulier, vul het in, zet uw handtekening en stuur het per post terug. Een ingescande handtekening is niet rechtsgeldig. Daarom accepteren wij geen digitale formulieren. Heeft u geen printer? Vraag het formulier dan aan via 040 220 28 00 of info@stayinc.nl.

U kunt ook zelf een periodieke overboeking instellen. Ons rekeningnummer is NL07 RABO 0314 6364 04. Zet uw postcode en huisnummer in de omschrijving van uw overboeking. En vergeet niet om het bedrag van deze overboeking zelf aan te passen als uw huurprijs verandert. Hierover ontvangt u altijd bericht van ons.

Wat is jullie bankrekeningnummer (IBAN)?

Algemeen

.

Stayinc

De IBAN van Stayinc. is NL07 RABO 0314 6364 04.